O minecrafte
Minecraft je sandboxová videohra vyvíjaná spoločnosťou Mojang Studios. Hru vytvoril Markus „Notch“ Persson v programovacom jazyku Java a vo verzii alfa ju vydal pre osobné počítače v roku 2009. Hra bola oficiálne vydaná v novembri 2011, pričom v tom čase jej vývoj prevzal Jens Bergensten. Minecraft bol odvtedy rozšírený na viaceré platformy a stal sa najpredávanejšou videohrou všetkých čias s 200 miliónmi predaných kópií na všetkých platformách a 126 miliónmi aktívnych používateľov (stav v roku 2020).
Hráči v Minecrafte objavujú blokový, procedurálne generovaný 3D svet s nekonečným terénom a môžu objavovať a získavať surové materiály, vytvárať nástroje a predmety, stavať štruktúry alebo upravovať povrch. Podľa herného módu môžu hráči bojovať s počítačom kontrolovanými postavami („mobmi“) alebo spolupracovať alebo súperiť s inými hráčmi v tomže svete. Herné módy zahŕňajú mód prežitia, v ktorom hráči musia získavať zásoby na stavbu a udržiavanie zdravia, a tvorivý mód, v ktorom má hráč nekonečné zásoby. Hráči tiež môžu hru upravovať a vytvoriť nové herné mechaniky, predmety a výhody.
Minecraft je kritikmi uznávaný, vyhral niekoľko cien a bol nazvaný jednou z najlepších a najvplyvnejších videohier všetkých čias umiestnený aj do Svetovej siene slávy videohier v júni 2020. Na spopularizovaní hry sa podieľali sociálne siete, paródie, adaptácie, tematický tovar a každoročné podujatie MineCon. Hra sa taktiež používa v edukačnom prostredí, predovšetkým v oblasti výpočtovej techniky, keďže sa v nej dajú vybudovať virtuálne počítače a hardvér. V roku 2014 spoločnosť Mojang a Minecraft, jej duševné vlastníctvo, boli kúpené spoločnosťou Microsoft Corporation za 2,5 miliardy USD. Vytvorených bolo i niekoľko vedľajších produktov, napr: MinecraftStory Mode, Minecraft Dungeons a Minecraft Earth.
Hudba
Hudba a zvukové efekty Minecraftu boli vytvorené nemeckým hudobníkom Danielom Rosenfeldom, známejším pod menom C418. Hudba na pozadí v Minecrafte je inštrumentálna ambientná hudba. 4. marca 2011 Rosenfeld vydal soundtrack s názvom Minecraft – Volume Alpha, ktorý zahŕňa väčšinou nahrávok použitých v Minecrafte, ako aj ďalšiu hudbu nepoužitú v hre.
MINECON
MINECON (alebo MineCon) je oficiálny zjazd priaznivcov zameraný na Minecraft. Prvý sa konal v novembri 2011 v hoteli a kasíne Mandalay Bay v Las Vegas. Všetkých 4500 lístkov sa vypredalo do 31. októbra. Súčasťou tejto udalosti bolo oficiálne uvedenie Minecraftu, prejavy včítane Perssonovho, súťaže stavania a kostýmov, lekcie úteku z väzenia s tematikou Minecraftu, výstavy popredných herných a Minecraftu týkajúcich sa spoločností, predaj pamätného tematického tovaru a príležitosť na získanie podpisu alebo fotografie so zamestnancami Mojangu a známych prispievateľov z Minecraft komunity. Po MineCone sa uskutočnila after-party s názvom Into The Nether (Do Netheru) s umelcom deadmau5. Každý účastník dostal bezplatný kód, ktorý odomkol alpha verziu hry Scrolls od Mojangu a taktiež ďalšiu hru, Cobalt, vyvíjanú spoločnosťou Oxeye Game Studios. Podobný program mal MineCon 2012, ktorý sa konal v parížskom Disneylande v novembri. Lístky sa vypredali za menej než dve hodiny. MineCon 2013 bol organizovaný v Orlande, taktiež v novembri. MineCon 2015 sa konal v júli v Londýne. MineCon 2016 sa konal v Anaheime v septembri. MineCon 2017 bol zorganizovaný ako livestream namiesto pódia. Streamovaný bol v novembri pod názvom „MINECON Earth“. MineCon Earth 2018 nasledoval v rovnakom formáte ako v roku 2017, ale v roku 2019 bol premenovaný na „MINECON Live“, aby sa zabránilo zámene s hrou Mojangu využívajúcou rozšírenú realitu s názvom Minecraft Earth.
Na MineCon Live 2019 oznámil Mojang, že sa od 25. do 27. septembra 2020 v Orlande uskutoční Minecraft Festival. Udalosť bola posunutá na koniec roka 2021 pre pandémiu koronavírusu SARS-CoV-2.